Test de criză – cumpărăturile de Crăciun

Perioada sărbătorilor de iarna va reprezenta un adevărat test pentru măsura în care cumpărătorii din România sunt afectaţi de criza care a început să se manifeste în diverse sectoare de activitate. Deocamdată, 57 la sută dintre români au o percepţie bună asupra finanţelor personale în următoarele 12 luni, după cum releva un studiu de piaţă.
In septembrie, România a înregistrat o sporire de 15 la sută a comerţului cu amănuntul faţă de perioada similară a anului trecut, aceasta fiind cea mai mare creştere din rândul celor 27 de state membre ale Uniunii europene.
Spre deosebire de „omologii” lor din Europa occidentală si Statele Unite, cumpărătorii români vor cheltui anul acesta mai mult pe cadouri decât anul trecut, constată un studiu Deloitte.
Tot mai mulţi dintre români folosesc internetul pentru a alege cadourile pe care le vor dărui de Crăciun.
Premisele există.
In prezent, ponderea internauţilor a ajuns la 54 la sută din populaţia ţării, România avansând pe locul al optulea din UE din acest punct de vedere.
Pe de altă parte, în mediul virtual românesc sunt prezente acum peste 2 200 de magazine, faţă de numai trei în urmă cu opt ani, iar gama produselor şi serviciilor propuse nu încetează să se extindă.
Cele mai vândute pe internet rămân însă produsele din sfera tehnologiei informaţiilor si de comunicaţii.
Estimat actualmente în ţara noastră la 250 milioane de euro, volumul vânzărilor pe internet ar putea atinge în următorii doi ani 1 miliard de euro.
Internetul se afirmă drept mijlocul cel mai utilizat pentru cumpărarea la distanţă, o formă de comerţ apreciată pentru economia de timp şi mai ales pentru posibilitatea oferită de a compara ofertele şi preţurile.
Majoritatea celor care au cumpărat pe Internet au folosit magazine on line româneşti, ceea ce denotă încredere în site-urile de comerţ electronic autohtone, relevă un studiu comandat de Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii.
Numai 3 la sută din cumpărători susţin că au cumpărat exclusiv de la magazinele on line din străinătate. In vederea sporirii încrederii consumatorilor în comerţul electronic, Autoritatea citată are în studiu o modalitate mai simplă si mai rapidă de soluţionare a disputelor survenite între cumpărători si magazinele on line.

0 Responses to “Test de criză – cumpărăturile de Crăciun”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,923 vizitatori

%d blogeri au apreciat asta: