Pe cyber-baricade

Vine o vreme când weekendul bate la uşă şi trebuie să ne informăm ce facem cu el. Sau în el. Căutăm pe internet informaţii despre restaurante, baruri, cabane de la munte sau hoteluri de la mare. Dar ce te faci când weekendul în cauză e unul electoral? Te informezi, logic, despre candidaţi, colegii şi secţii de votare. Las la o parte şi nu comentez în nici un fel prestaţia online a candidaţilor la algerile de anul acesta. Mă păstrez pentru perioada post-electorală, că aşa e la radiourile şi televiziunile publice, nu emitem judecăţi de valoare ante factum. Vreau să mă refer doar la câteva siteuri de unde putem să aflăm a) în ce colegiu votăm şi b) numele candidaţilor din colegiul respectiv. Asta ca să nu votăm în necunoştinţă de cauză. Indiferent de site, oferta cuprinde în primul rând posibilitatea de a căuta colegiul în care fiinţăm ca umili alegători. Dintr-o listă se alege judeţul, apoi localitatea, apoi strada şi gata: ştim în ce colegiu votăm la deputaţi şi în care la senatori. Odată ce am aflat detaliile acestea, putem vedea cine concurează pentru voturile noastre, ce partid reprezintă şi ce vor să facă pentru noi. Portalurile nu oferă neapărat mesaje electorale, dar conţin legături către siteurile sau blogurile de campanie ale candidaţilor şi partidelor şi publică ştiri din campanie. Alte siteuri dau şi lămuriri despre noul sistem de vot şi despre modul în care se vor atribui mandatele de deputaţi si senatori. Recunosc, e complicat, mi-a luat ceva timp să înţeleg şi tot nu sunt sigur că m-am prins. Dintre multele siteuri vizitate cele mai competente mi s-au părut a fi alegeri.tv, thinkopolis.eu, alegeri-2008.ro. Din păcate nu am găsit nicăieri o listă a secţiilor de votare. N-are nimic, probabil că nu s-au schimbat. Oricum – informaţi-vă şi votaţi. Eu unul aşa fac.

0 Responses to “Pe cyber-baricade”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,850 vizitatori

