Campania electorală pe internet

Am promis-o, am comis-o: Să-mi dau şi eu cu părerea despre campania electorală pe internet.
O să încerc să fac un rezumat ca să nu se plictisească lumea. În anul de graţie 2008, partidele au fost nevoite să-şi individualizeze oferta online, pentru că, nu-i aşa, am avut vot uninominal. Nu mai era de ajuns o platformă unică de partid, fiecare candidat ar fi trebuit – teoretic – să aibă o pagină, un blog, un ceva acolo. Cei mai puţini au avut. Culmea e că şi cei care au avut nu au câştigat mare lucru de pe urma blogului. Mă îndoiesc că s-au înghesuit alegătorii din Dăbuleni pe site-ul lui Mircea Geoană sau cei din Ciofliceni pe cel al lui Călin Popescu Tăriceanu. Că tot veni vorba de premierul în funcţie, omul a înceut să dea iama în internet şi s-a înscris pe nşpe mii de reţele sociale. Ei bine, n-a mers. Internauţii sunt sensibili la consecvenţă, nu merge să apari după 10 ani de internet în România brusc în mediul online şi să te dai mare comunicator pe bloguri. Dar cei care au avut bloguri de mai mulţi ani au putut comunica foarte eficient, chiar dacă probabil majoritatea vizitatorilor şi comentatorilor nici nu veneau din colegiul lor. Marii câştigători au fost cei care activează, mai mult sau mai puţin colateral, din hobby sau fiindcă le-o cere profesia, în trena politicii – comentatorii şi ziariştii. Postările despre politică au fost cele mai citite, în detrimentul celorlalte, care au rămas mai puţin băgate în seamă – noi care n-am avut politică pe blog am simţit-o din plin. Şi a mai câştigat foaaarte mult şi google – marii aşa-zişi candidaţi la funcţiile de prim-ministru şi-au plasat din greu reclame contextualizate în internet, nu întotdeauna la modul cel mai fericit. Citeai de exemplu un articol despre câţi oameni a mai dat afară compania X, îţi apărea că Popescu Tăriceanu promovează o Românie mândră şi prosperă. Auci!
În campanie am avut şi război de gherilă în cyberspace. Un clip cu manele pro PDL – adică exact în răspăr cu electoratul lor – despre care nu se ştie cine şi cum l-a produs. O ştire otrăvită despre o întâlnire de taină a PSD cu PDL a fost trimisă de persoane necunoscute în numele portalulului independent hotnews. Şi în plus au apărut multe clipuri independente pe happyfish.ro, trilulilu şi youtube. Pe scurt, ca să nu o mai lungesc: o campanie online mai în forţă, dar nu neapărat mai bună decât în 2004. Oricum, foarte departe de ce se poate face şi chiar se face în Occident.

0 Responses to “Campania electorală pe internet”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,861 vizitatori

%d blogeri au apreciat asta: