Monetizări de primăvară

Ne-am obişnuit cu ideea că tot ce e pe internet ar trebui să fie gratuit. Va veni însă momentul, ne permitem să prognozăm, când va trebui să băgăm mâna un pic mai adânc în buzunar pentru ce primeam până acum pe de-a moaca. Deja unele firme testează destul de agresiv terenul. Twitter, spre exemplu. Platforma de microblogging se joacă serios cu ideea de a oferi o parte din servicii contra cost. Am mai zis cum funcţonează Twitter, dar o să repet ca să aibă sens ce spun eu acum. Serviciul prespune deschiderea unui cont, iar odată ce acesta a fost deschis, utilizatorul poate primi informaţii de la un alt utilizator. Sau de la mai mulţi. Revin. Utilizatorul normal nu va fi cel mai probabil afectat de introducerea serviciilor contra cost, dar cei care au peste o mie de abonaţi, s-ar putea trezi cu o taxă. O firmă, ale cărei informaţii sunt citite de mai multe mii de oameni şi care vrea să aib statistici mai exacte despre abonaţii ei va plăti probabil mai mult. Date exacte nu există încă, dar proprietarii Twitter vorbesc deschis despre intenţia de a face serviciul mai profitabil. Oricum, Twitter nu e singurul serviciu online care are gânduri de îmbogăţire. Un alt exemplu este last.fm, un site britanic de muzică, unde utilizatorii pot asculta online radiouri şi playlisturi în conformitate cu un profil făcut pe baza preferinţelor muzicale. Last.fm are după propriile afirmaţii 30 de milioane de utilizatori în 200 de ţări. Abonaţii lor din trei ţări – SUA, Marea Britanie şi Germania – post sta liniştiţi, ceilalţi însă vor trebui să plătească o taxă lunară de trei euro. Nu e mult, cel puţin la noi în Europa, dar problema este, cred eu, nu neapărat cuantumul taxei, ci o anumită barieră psihologică ce trebuie depăşită.

0 Responses to “Monetizări de primăvară”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,923 vizitatori

%d blogeri au apreciat asta: