Media noi, media vechi

S-a tot vorbit în contextul alegerilor din Moldova şi evoluţiilor postelectorale de la Chişinău de influenţa noilor media în viaţa noastă. Să însemne asta moartea mijloacelor tradiţionale de comunicare în masă? O dezbatere serioasă pe această temă ar dura la nesfârşit. Într-adevăr, s-a folosit pentru ceea ce se întâmpla la Chişinău sintagma “prima revoluţie twitterizată” ca analogie la “prima revoluţie televizată” din decembrie 1989 în România. Facem abstracţie de întrebarea dacă ceea ce a fost la Chişinău a fost o revoluţie, pentru că nu ştim nici măcar dacă ce a fost în România a fost o revoluţie. Dar twitter şi facebook, platformele pe care s-au vehiculat informaţii la cald de la Chişinău, s-au bucurat de un impuls de publicitate oarecum disproporţionat. Chiar dacă informaţiile veneau pe aceste căi, tot televiziunile, radiourile şi ziarele au fost cele care au făcut din evenimenele de la Chişinău o afacere de notorietate publică. Noile media pot pune presiune pe cele vechi, dar nu le pot – încă – înlocui. Nici în SUA hipertehonologizate, nici în Europa occidentală ceva mai reţinută, dar totuşi destul de racordată la evoluţia americană, cu atât mai puţin însă în estul european. Pur şi simplu numărul de utilizatori este prea mic, iar viteza cu care evoluează tehnologia este prea mare. Twitter de exemplu nu are foarte mult rost atât timp cât nu este folosit pe platforme mobile, ori tocmai aici e problema. Câţi oameni folosesc smartphoneuri şi intră de pe ele pe internet? Puţini, iar problema nu este una financiară, ci de complexitate tehnologică. Chiar şi cei care au posibilitatea de a accesa servicii high-tech pe telefon nu o fac, pentru că li se pare prea complicat. Televizorul şi radioul au rămas în ultima sută de ani aparate extrem de simple şi de aici popularitatea lor. Poate că peste câteva generaţii lucrurile vor sta altfel, dar până una alta situaţia rămâne aceeaşi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,850 vizitatori

%d blogeri au apreciat asta: