Blocajul publicităţii online

Nu puţine ziare şi reviste, inclusiv din România, se gândesc cât se poate de serios să nu mai iasă sub formă tipărită şi să rămână în internet. Asta va duce probabil la o asaltare a consumatorului de internet cu publicitate – asalt care poate fi însă uşor evitat.
Criza economică a lovit foarte tare industria media şi mai ales presa scrisă. Editorii cred că prin mutarea conţinutului în internet s-ar economisi cheltuielile legate de tipar şi de distribuţie, cele pentru menţinerea unui site fiind mult mai mici. Din păcate însă, nu doar costurile scad vertiginos, ci şi veniturile din publicitate, mai ales în pieţe mici – cum ar fi şi România. Clienţii de publicitate conştientizează tot mai mult că în vreme ce o machetă dintr-o revistă e mai greu de trecut cu vederea, o reclamă în online e mult mai uşor de ignorat. Programele de navigare în internet, în special cele ale căror cod sursă e public, permit instalarea unor extensii care blochează foarte eficient reclamele. De exemplu, în Firefox există extensia FlashBlock – ea obturează fişierele flash încorporate într-o pagină de internet, lăsând utilizatorului opţiunea de a se uita sau nu la acel fişier. Sau extensia AdBlockPlus. Odată instalată, Firefox învaţă de la utilizator ce reclamă să afişeze şi pe care să nu o mai încarce. În plus, programe precum Readability sau TidyRead schimbă instantaneu modul în care pagina e afişată şi permit citirea ei doar în format text. În situaţia dată probabil că o altă opţiune a ziarelor online va fi să factureze utilizatorilor un fel de abonament sau să introducă plata pe articol.

0 Responses to “Blocajul publicităţii online”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Abonaţi-vă:

Dicţionar dă espresii marfă

Expresiile gen „dă şi mie cheile după masă” sau „păpuşe, împrumută şi mie o sacoşe” au evoluat în timp într-un dialect de cartier, eminamente urban şi în special regăţean. Alex Olaru adună consecvent mostre şi râde de ele aici

Susţinem:

RSS Porţia de matinal

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

  • 88,861 vizitatori

%d blogeri au apreciat asta: